Sukurti
poreikiai, Įgimti poreikiai, Gyvenimiški poreikiai
Sukurtas
poreikis. Iš esmės reklama apima bet
kuriuos poreikius. Reklama yra
nukreipta
plačiai į visuomenę, bet tai pat ji nukreipiama į sudėtines
visuomenės dalis pvz. į jaunimą
socialinis
vienetas 1 žmogus yra pagrindas,jo poreikiams patenkinti, todėl
veikia platus pasiūlos mechanizmas
,
pagal kurį renkasi žmogus vieną ar kitą produktą tam, kad
vartotų. Galima pavyzdžiais ir argumentais įrodinėti, kad
atsiradus naujiems produktams, ypač reklama pasitelkiama
suformuojant
vartojimo
poreikį. Jeigu reklama išreiškiamas skatinimas vartoti, tokį ar
anokį produktą, tai reiškia
tuo
pat metu pvz: jaunimo grupėse kils, pasireikš ar atsiras poreikiai
įsigyti ir vartoti daiktus. Todėl
reklama,
kaip tik tampa labai svarbi ašis jungianti ją su įvairiais
poreikiais. Todėl ir žmonių poreikių
formavime,
dažnai ne antraeilį, o pirmaeilį vaidmenį atlieka
reklama.Sukurti-įgimti-paniški-gyvenimiški poreikiai. Šis
tas apie sukurtus poreikius. Kai poreikius formuojame, poreikius
dezoorganizuojame, poreikį likviduojame kalbama apie sukurtus
poreikius (dirbtinius). Dirbtiniai poreikiai dažnai susieti
su dirbtina aplinka pvz; vaikų žaidimo kambariai.Yra įgimti
poreikiai, kurie ne kas kitas, kaip žmonių išlikimo sąlyga,
svarbiau už šiuos poreikius nėra, nes tai yra maistas, drabužiai,
būstas. Yra ir gyvenimiški poreikiai, pasireiškintys naujos
kultūros pasiūla, jos vartojime ir kita. Todėl reklama labai
naudinga formuojant įvairius poreikius, nes poreikiai kaip sukurti,
įgimti, gyvenimiški yra kiekvieno indidivido palydovai.
Labai
nenaudingų poreikių apžvalga.Kas tai yra nenaudingi
poreikiai. Plačiau
tai yra poreikiai kurių naudojimas atneša vartotojui žalą. Pvz:
sveikatos žalą, kurią sukelia polinkis rūkyti.Kaip ir buvo rašyta
poreikiai atsiranda arba dirbtiniai juos suformuojant, arba poreikiai
atsiranda gyvenimiškoje aplinkoje, kada jie yra būtini.Būtiniesiams
poreikiams priskiriama ir greitojo susisiekimo galimybė pvz. lėktuvų
panaudojimas. Tačiau
sugrįžtant prie nenaudingų poreikių, ar atvirai žalingų,
pažymėtina, jog ankščiau toks rūkymas atrodė visai naudingas
dalykas, tačau ištyrus jį paaiškėjo, jog žmonėms tai labai
kenkia sveikatai. Kas ankščiau atrodė jog rūkymas yra maloni
pramoga, dabar tai neatrodo. Todėl pvz. galima parodyti, jog
naudojant antireklamą prieš rūkyma, galima pasiekti gerų
rezultatų.
Galima
sumažinti nikotino ir dervų kiekį vienoje cigaretėje, tačiau kai
kam rūkymo poreikis neišblės
O
tai pat yra senokai jau suprasta, jeigu žalingi poreikiai yra
pateikiami, kaip mažiau žalingi, tai reikia suprasti, jog didėja
tokių poreikių paklausa, nors produktų žalingumo lygis yra
sumažėjęs.
modeirmode 1997
Naujas emigrantas
Ciklas "Tyrimų šakos"
Žmonių daiktizmas
Šiek tiek paaiškinimo: Šozizmas ,daiktizmas yra gryniau literatūrinis kūrinio krypties apibendrinimas,jis kartais yra vadinamas kubizmu,todėl kad kūrinyje yra atvaizduojami smulkūs gyvenimo atsitikimų,aprašymų fragmentai, kuo smulkiausi yra aprašinėjami tikrovės "mirksniai" ir skeveldros. Š o z i z m a s
(daiktizmas), kubizmas naudojami "naujojo romano" krypties kūryboje, tačiau.... žodis daiktizmas
mūsuose, mūsiškėje šnekamojoje kalboje reiškia žmogaus prisilietimą prie natūraliųjų vertybių žmogaus daiktizmą. Daiktai ,kaip ir pinigai tokio žmogaus gyvenime yra materialūs, jam reikalingi, būtini ar nebūtini. Būtinieji daiktai yra mūsų būties atributai, be kurių žmonės negalėtų įsivaizduoti savo buities, išties tokia jau yra civilizacija kurioje žmogaus supratimas,apart, kad daiktai yra materialiosios žmogaus gyvenimo pusės pagrindas, kitoks teiginys dar neduotas. Ar mūsų visuomenė yra turtėjanti ar ne t.y. skurstanti, tai mes atrodo priklausome nuo, palyginimų, įvairiausiųjų lentelių,kreivių kurias sudaro, įvairios statistinės tarnybos, sociologinio mokslo akys žvelgia į mūsų įvairiausių žmonių gyvenimą, į skurdą, į mūsų mokumą, ar mes užmokame už mūsų teikiamas paslaugas ar kita. O daiktizmas net sovietiniais, niūriais laikais veržėsi, kaip motyvas, kad turtingas žmogus jau tada vertino, pvz:gerus namo išvaizdos elementus, baldų stiliaus elementus, drabužių stiliaus elementus. Pagal užsakymus buvo statoma, gaminama, raudoniesiems ponams, kurie tik buvo sau užsiklijavę raudonas etiketes, tačiau jų namų komfortas buvo artimas vakarietiškajam. Daugumoje turčiams daiktizmas ir komfortas, yra dvi neatsiejamos sąvokos, nes neužtenka turėti, bet kaip apstatytą, nejaukų daugiakvadratinį butą, kuriam komforto sąvokos būtų negalima duoti. Taip būtų priešinga jų tikslams. Štai tęsiant apie turtą ir daiktizmo esmę, netenka prasmės pažymėti, apie teikiamą malonumą, kad jie turi turto, tuo pačiu jaučiasi esą dideli daiktistai, kurie tik išgirdo apie naujas, patogias reklamuojamas daiktų naujoves, tuojau pat įdiegia jie į savo buitį.Būti turtingu ir jaustis tikru daiktistu pirmuoju atveju yra pozityvu, bet daiktizmas žmogų paverčia į turtingą šlamšto garbintoją. Turtingas yra tas kuris užsiima, ta tikrąja prasme užsiima dideliu ir naudingu bizniu, turi didelį finansinį svertą miestui ar šaliai ar pasauliui. O pigus daiktistas yra pasipūteliškas vidutiniokas. Jis yra pats grėsmingiausias, kai jis jaučiasi didelis prabangos ir komforto žinovas, kadangi praktikoje jo centrinis, neretai korupcinis tikslas gyvenime yra kurti, kuo patogesnes materialines erdves aplink save..Plačiau daiktistas,turi keletą prasmių: tai žmogus daiktistas, užsiimantis daiktų supirkimu ir pardavimu pvz; mašinų perpardavinėtojas, labdaros-skudurų perpadavinėtojas ir kito veiklos daiktistas. Kita rekšmė yra funkcionieriškas daiktistas-kuris, kaip tik turi snobiškąjį, fukcionieriškąjį pradą, neretai ir korupcinį. Jis yra įžūlus, dažnai ir pasikėlęs frantas. Tai tiek apie daiktizmą 1996m. modeirmode
VIOLETINIS DUBLINAS
KILDARE STREET, DUBLIN 2, TEMA
KARIETA REFLECTION 2006 M. DUBLIN
KAI MEILĖS DAUG
GRYBŲ ŠUO KARIETA 2005 DUBLINAS
VIOLETINIS DUBLINAS
KILDARE STREET, DUBLIN 2, TEMA
KARIETA REFLECTION 2006 M. DUBLIN
Toliau apie Reklama ir kryptys:Reklamoje nėra labai gausu teorijų,tačiau ką pateikia žymūs reklamos specialistai jos tinka ir dabartiniame interneto laikmetyje.Patirti kaip veikia reklama skirtingas žmonių grupes yra nelengva.Nors žmonės iš esmes panašūs,kaip panašus Papua Naujosios Gvinėjos aborigenas i amerikietį,visi jie stebisi grožybėmis.Gražus ir patrauklus daiktas traukia amerikietį,tačiau gražusis daiktas lygiai taip trauktų ir Gvinėjos laukinį.Kodėl taip.Daug neslėpsiu ir nelyginsiu,tačiau galima paminėti vieną dalyką.Čia lietuvoje įkyri reklama daug ką geba įteigti.Skalbimo mašina ,garintuvas, tai labai reikalingi daiktai ,kur kas geriau palengvinantys buitį negu ankščiau kai šių dalykų nebuvo.Esmė yra ta, kokios kompanijos produktą reikia pirkti....Pinigu yra-daiktų yra tai yra tiesiog šūkis,kuris remia kapitalizmą,stiprina jį.O Naujosios Gvinėjos laukiniui tereikia keletą daiktų krypčių:kovos irankių,apdorojimo irankių ir aksesuarų.Vieni jo daiktai simbolizuoja mirtį,kiti raciona,treti išskirtinuma.Tai jeigu skaičiai ką nors simbolizuoja,tai tik 3 šių daiktų kryptys,paskirtys lemia Gvinėjos laukinio neišsivystymą.Tačiau niekas negalėtu paneigti,kad jis nėra laimingas,nes savo laimę ir priklausymą motinai gamtai aiškiai jaučia.Mūsų apsupties žmogus yra apsuptas begale daiktų,varžtelių,elementų.Ir atrodo technikos sudėtingumas su savo nesuskaičiuojamais elementais,panašus į ląstelės sudėtį.Ne struktūra aišku,bet kiekybe.Toks skaičių pasaulis yra gana didelis...Bet koks nuostabus dalykas yra pirkti ir įsigyti daiktus.Tai yra daiktistų egzistencinė esmė.Vieni perka,kiti parduoda.Net kai atsiranda naujų daiktų grupių,nauja ir skoninga vartojimo kultūra,tai ko daugiau reikia daiktistams...Jeigu sudarytume daiktų medį,tai jam prireiktu daugybe šakų.Ant jų surašytume populiariausius ar mažiau populiarius daiktus.Jų tiek būtų daug,jog smulkūs ar mažiau ižiūrimi daiktai,atrodys labai reikšmingai užrašyti ant kurios šakos....Šių dienu daiktai yra vis labiau susieti su sparčiai kompiuterizuojama gyvenimo aplinka ir nanoproduktai vis sparčiau užima savo vietą rinkoje.....1996 modeirmode
DAINOS KAI MEILĖS DAUG
KERĖPLA
MEILĖS ALKIS
ŽIBURIAI
ŽEMIEČIAI
MEILĖS ALKIS
ŽIBURIAI
ŽEMIEČIAI
GRYBŲ ŠUO KARIETA 2005 DUBLINAS
modeirmode: http://www.gimtark. blogspot.com modeirmode: http://www.gimtamark.blogspot.com modeirmode: http://www.paslaugoracija.webs.com modeirmode: http://gimtamark.webs.com/ modeirmode: http://wwwwebstartscomgimtamarkwell.web starts.com/ modeirmode: http://gimtamarknumber0.webstarts.com/? r=20140629190845 modeirmode: http://www.antipatriot.ru http://varveklis.wix.com/gimta-mark-well http://tiesos.wordpress.com http://gimtamark.wordpress.com modeirmode: http://www.gimtamar k2.blogspot.com/ modeirmode: www.gimtamarkpastry .blogspot.com modeirmode: http://www.gimtamarkwellclub.webnode.com GIMTA MARK WELL:http://www.darbobarai.blogspot.lt https://plus.google.com/+GimtamarkBlogspot
Nuotr. Malta Santa Maria hotel 2004
Feng
Shui mokymas pirmą kartą paminėtas IV tūkstantmetyje prieš
Kristų, tačiau ši data nėra tikroji šio mokslo pradžia.
Daugelyje šaltinių Feng Shui pradžia minima dar mažiausiai vienu
dviem tūkstantmečiais anksčiau.
Pirmoji
Šalis, kurioje atsirado Feng Shui, buvo Kinija. Įžvalgūs Kinijos
gamtos tyrinėtojai stebėjo pasikartojančius savo gyvenimo pokyčius
ir nustatė tam tikrus dėsningumus. Senųjų kultūrų žmonėms
buvo gyvenimiškai svarbu susirasti maisto, vandens ir patikimą
gyvenamąją vietą, todėl jie vėjo ir vandens sąveiką laikė
lemiama. Vėją senovės kinai vadino feng, o vandenį — shui. Šie
abu elementai, taip pat simbolizuojantys dangų ir žemę, susisieja
per debesis.
Iš
diagramų buvo sudaryta magiškų skaičių lentelė: viršutinėje
eilėje buvo parašyti skaičiai 4, 9 ir 2, vidurinėje – 3, 5 ir
7, apatinėje – 8, 1 ir 6. Kad ir kaip šiuos skaičius dėsime,
gausime mįslingą sumą – 1 5 . Labai greitai šis magiškų
skaičių kvadratas buvo pradėtas naudoti spėjant žmogaus ateitį,
pranašaujant jo sėkmę ir nesėkmę, laimę, sveikatą ir kančias.
Feng
Shui simbolis. Vėjas ir vanduo
Feng
Shui raida
Pirmaisiais
šimtmečiais po Kristaus Kinijoje susiformavo keturios Feng Shui
mokyklos. Jos turėjo įtakos plintant Feng Shui tradicijoms.
Vakaruose pamėgtos tik dvi mokyklos. Iki šiol jos turi daugybę
sekėjų ir skelbia Feng Shui mokymą ne Azijoje. Viena jų pavadina
Aštuonių pasaulio šalių krypčių metodai (kompaso), kita –
Formalioji mokykla (formų).
Formaliąją
mokyklą sukūrė kalnų gyventojai. Jie pirmiausia dėmesį kreipia
į vietovaizdį ir namo struktūrą, ypač į lauko duris. Ideali
namo ar buto vidaus architektūra buvo nustatoma pagal jau sukurtą
diagramą, kurios devyni langeliai atitiko devynias žmogaus gyvenimo
sritis. Antrajai mokyklai svarbios pasaulio šalių kryptys. Žemę
veikia saulės spinduliai, magnetinis laukas ir nuolat planetų
padėties palaikomos energetinės srovės. Todėl, remiantis mokslu,
kiekvienai iš keturių pagrindinių pasaulio šalių krypčių
(rytai, vakarai, šiaurė, pietūs) ir keturių šalutinių pasaulio
šalių krypčių (pietryčiai, pietvakariai, šiaurės rytai,
šiaurės vakarai) priskiriamos tam tikros savybės. Kaip tik jos
nulemia pastato apipavidalinimą ir patalpų išdėstymą. Tiesa,
rytiečių kompasas, lyginant su vakariečių, apsuktas šimtas
aštuoniasdešimt laipsnių kampu: pietūs yra viršuje, o šiaurė –
apačioje.
Nors
ir yra keletas prieštaravimų, vis dėlto visos keturios Feng Shui
mokyklos skelbia tuos pačius esminius teiginius. Jos turi bendrą
supratimą apie pastovią gyvenimo energijos tėkmę (kinų kalba
reiškia chi – „či“) ir apie amžiną in ir jang poliškumą.
Taip pat skelbia mokslą apie penkis elementus ir aštuonias
trigramas. Tačiau šiuos bendrus pagrindus jos aiškina visiškai
skirtingai.
Kinijos
imperijoje paskutiniais jos gyvavimo šimtmečiais Feng Shui vaidino
svarbų vaidmenį. Kai Mandžiūrijos kariauna nuvertė Mingų
dinastiją, kilo grėsmė, kad Feng Shui gali būti panaudota
blogiems tikslams. Tik imperatoriaus Ceng Longo, kuris buvo Feng Shui
meno žinovas, dėka Kinija vėl tapo stipria ir pasiturinčia
valstybe. Pasak legendos, dėl daugybės dramatiškų įvykių,
susijusių su Uždraustuoju miestu, kaltas buvo piktnaudžiavimasFeng
Shui mokslu. Komunistinėje Kinijoje į Feng Shui buvo žiūrima
prieštaringai: tauta buvo įtikinta, kad dėl Mao Dzedongo laimėjimų
turi būti dėkinga Feng Shui, tačiau viešai skleisti to nebuvo
leidžiama, nes didysis pirmininkas uždraudė religiją. Buvo
šnibždamasi, kad jis paniškai bijojo būti nuverstas pasitelkus
paslaptingas Feng Shui galias.
Iš
pradžių Honkongo miestas buvo statomas atsižvelgiant tik į apie
išorę kalbančius Feng Shui principus. Daugėjant gyventojų, Feng
Shui, nors ir slaptai, buvo pradėtas taikyti dažniau, pavyzdžiui,
projektuojant gatves ir įrengiant gyvenamąsias patalpas. Labiausiai
vertas dėmesio pavyzdys yra didelis biurų pastatas Repulse Bay: jo
viduryje dešinėje pusėje įstatytas milžiniškas, per keletą
aukštų langas, kad ant kalno už namo tūnantis drakonas galėtų
žvelgti į jūrą. Iš tikrųjų drakonui palanki ir labai estetiška
architektūra!
Pagal
Peter Mitchel „Feng Shui „
PARDUOTUVĖ pet FUTURUM Ryškiasspalvių parduotuvės prabangiųjų prekių apsuptyje, kitaip didžiuliame supermarkete, kuriame apsipirko prezidentas su prezidentiene įvyko Naujosios reklamos vajaus šventė. Ši parduotuvė reklamavosi, pagal patį naujausią "Naujosios reklamos principą" su devizu ir su šūkiu: Kuo daugiau nepirkite, bet kuo daugiau pažiūrėkite (gėrėkitės). Čia pagrindinis, šios šventės akcentas buvo auksinės žuvelės, šitos šventės puošmenos kitos gelsvosios žuvelės, tai neįkainuojama šios šventės dalis. Jų buvo tūkstančiai. Žuvelės plakė, įšventino, apglėbė, šiureno su savaisiais sparne liais prabangos prekių pavyzdžius ir šitos prekės virto bemaž auksinėmis, nes supo visur auksu žvilganti, smėlio geltoniu nuspalvinta, auksinių žuvelių-akvariumų karalystė, su viską supančia dirbtinia prabanga. O tarp šitosios akvariumų karalystės, iš apačios ir iš šonų, iš viršaus buvo paguldyta gausybė prekių ir visa kas, su jų geraisiai požymiais prabanga, modernumu, įspūdingumu. Štai naujosios kartos kompiuteris tapo, tarsi nuskandintas, tarp šių žuvyčių žvilgesio arba milžniškasis televizorius buvo apsuptas, judančios ,ir godžiai ,ir šaltai esančios 'žuvingosios masės'. O štai ūmiai supoškėjo balsvi kamščiai, iš šimtais šampanus laikančių , kilmingųjų rankų, kapitalo monstrų, ar aktorių labai garsių, ir štai šią dieną naujiena.. "Paskelbiama Atidaryta Naujosios Reklamos Vajaus Šventė"- "Išmušė gongo valanda". O visi tuo tarpu savęs lyg paklausė, o koks gi dabar laikas, o gi koks vartotojas yra dabartinis, ar trūksta ko kaip amžinai stokojančiam poetui. Ar šitas vartotojas yra nepęrsisotinęs šiais materialiais pasaulio ele mentais, ar trūksta gi ko, gal būt biologijos, zoologijos elementų. Gal būt šitaip gera būtų padaryti: Nusiperki sau automobilį ir atsidarai kapotą ... ir ir po variklį akvariumą plaukioja "žuvinės auksinės zoologijos atstovai" , o po saloną ropoja vandens vabalai. Žinoma tai būtų sumani imitacija ir nieko daugiau . Kai kokios nors visuomenės pažibos, ir visuomenės elitas tampa pęrsisotinę šių materialiųjų pasaulio malonumų, tada pęrsisotinti telieka kito rango žmonių daliai..Kai šventė tik pasibaigė, kai visos šventės, geros šventės tik pasibaigia, furšetai ir sumuštiniai pasiekia šiukšlines ir konteinerius,o anapus supermarketo ir valkatos renka eilines išėdas, tada jiems prasideda šventė. Kiekvienas mes esame savojo likimo kalviai ...OK
modeirmode 2005
Įstabūs reklamos triukai
Reklamos triukų įstabūs
Pasireiškimai
Įstabus, slaptas ar malonus triukas yra parodaksaliai sužavinantis žmones.
Yra kaskadininko triukas, cirko triukas, fokuso triukas. Visi šitie akivaizdžiai
besireiškiantys ir įsibraunantys į žmogaus sąmonę nekasdieniški veiksniai yra
apsijungę triuko sąvokon. Taigi ir reklamos triukas yra panašus į šiuos požymius
kurie yra ir kitose sferose, nes kažką panašaus į triuko pasireiškimą pateikia pramogų ir informacijos priemonės. Informavimo priemonėmis pateikta reklama
su triuko elementais, su netikėtumo požymiais, vaizdiniais efektais veikia žmogaus sąmonę, jo elgesį, jo emocinį santykį su reklamuojama paslauga ar preke. Reklamos triukas paveikia vartotoją todėl, kad jis būna neįprastas, įstabus,netikėtas ir nekasdieniškas. Reklamos triuko įstabumo pagrindas yra pateiktas emocinis poveikis paveikiantis vartotoją. Prie šios temos:
Literatūros sąlytis su reklama. Agata Kristi "Rausvieji karoliai'
Detektyvinio žanro meistrė neparašė šioje istorijoje jokio ypatingo nutikimo,
su kriminaliniu paveikslu. Galų gale šio kūrinio pabaigoje, įvyko didelė ,netikėta
atomazga, pasirodo kad šitie rausvieji karoliai nebuvo dingę, nebuvo atrasti. Isto
rija paaiškina, jog viename anglijos miestelyje išradingas fermeris, pardavinėjo
vyšnias su rausvaisiais karoliais. Ir be abejo šitie karoliai spaudos pagalbos dėka, buvo pristatyti kaip ypatingi, kaip vertingi. Buvo sumanytas toks reklamos triukas su rausvaisiais karoliais, tam kad padidintų paklausą fermerio vyšnioms...modeirmode 1994m.
REKLAMOS ŠOU
Į reklamos šou dažniausiai susirenka toks žmonių sluoksnis, kad jo nebūtų galima pavadinti, prasčiokiškais vartotojais, nes jie dažniausiai atstovauja elitą.Reklamos šou šventėje produktas yra panaudojamas, kaip pagrindinis elementas.Reklamos šou metu produktas ir žmonės yra suartinami per kultūrinės raiškos pasireiškimą. Reklamos šou sudėtyje pasireiškia šią šventės erdvę, gaubiantis estetinis debesis, kuriame sutelktos žmonių manierų, pozityvaus turtingumo, gero kultūringumo savybės. Šias savybes turi kultūringi žmonės, kurie tampa suburti į šventę, kad galėtų įvertinti gaminius arba paslaugas. O reklamos šou metu aplinka ir erdvė vaidina didelį vaidmenį. O tai pat kas svarbu, reklamos šou metu nėra sudarinėjamos sutartys ar užtikrinami įsipareigojimai. Visa tai yra aptariama, tačiau skirtingai nuo mugiškosios atmosferos ši reklamos šou šventė yra visiškai kitokia. Joje vyksta kultūrinis procesas, padedantis reklamos tikslams. Reklamos šou šventėje yra grojama ir vaidinama, rengiamos loterijos, liejasi šampanas, pokšti fejerverkai. Reklamos šou šventės skirstomos į grandiozines ir nedideles. Grandiozinės reklamos šventės surengimas, būna labai brangus ir joje pasireiškia turtingumas ir puošnumas. O štai nedidelės reklamos šventės būna dažniausiai vietinė reikšmės ir nedidelės. Iš šventės modeirmode 1996.10.19
Iškilo lyg pyragas ant mielių..
I-asis projekto etapas visu gražumu proceso nuotraukose ✨
www.naujojianglija.lt
I-asis projekto etapas visu gražumu proceso nuotraukose ✨
www.naujojianglija.lt
http://www.puikimarket.simplesite.com
GIMTA MARK WELL OPERA BROWSER
Chateau Frontenac Quebec City Canada
|
PINK FLOYD
Provincijaus kelionės
KATILAS:Toliau čia pateiksiu sekančius dalykus.Pastaruoju mano žygių su
savo šunimi Dogu
Dogužėliu ataskaita.Bendrai:Rytmečiams suskirstyta,tai graži,nubundanti
gamta.Vakarams,tamsa dengusi šias apylinkes,tačiau yra
vienas "bet"vakarais toks vienas bokštas,viename
mieste švytėdavo įrodydamas savo sviesią paskirtį....Atskirai:metų
laikai:Rudenį šis laukų pabaigos valdovas bokštas "valdė"
kiek parudusius nuo karštos vasaros
laukus.Žiema:snieguotasis,baltas laukų apdaras paryškindavo tamsoje švytintį tele-bokštą su
jo raudonomis iliuminacijomis,rūkas,šerkšnas,ar giedras dangus
tokios buvo mano patirtos žiemos rytmečių ar vakarų
akimirkos.Pavasaryje:pavasaryje būdavo nesvarbu
1-ais mano kelionių metais ar
paskutiniais mudu,aš ir mano šuo Dogas Dogužėlis šių
metų rytmečiuose bėgdavom laukais pro
tele-bokštą.Nors be abejo tokios tik nubudusios
gamtos rytmečiuose telebokštu ir gražuoliu upės slėniu grožėtis galėdavau....Vasaruose:visur kvepėdavo žole,Saulėje skaisčiai blizgėdavo tele-bokštas jis neniūriausias tokiame
metų laike,bet labiau nušvitęs ,čia saulės įtaka.O pasakiškas upės slėnis pasitikdavo
mane ir mano Dogą....Ruduo pats už save atsako,jis
dvipusis.Jame du santykiai,buvo giedrios
ar niūkios dienos.Slėny būdavo pilkumų
spalvos,bet medžiai tik su auksiniais lapais,kaip
aukso pabiros,kaip torto papuošalas puošdavo jį
...Rytmečiais:Štai rudens ar pavasario spalvos būdavo tie
orientyrai kurie orientuodavo mane į įstabų šio metų
laiko suvokimą....Žiema ar vasara tai metų laikai su 2
santykiais šiluma ar šalčiu.O dar tų
mano kelionių vasarose nesvarbu 1 metais,ar
paskutiniais kelionių metais,čia šiose apylinkėse būdavo daug
paukščių. Pavasarinių ir vasarinių kelionių metu po
tele-bokšto apylinkes tūkstančiais jų paukščių garsus
sugėrė mano ausys,o mano šuns Dogo nuo tu garsų
dar labiau linko ausys....O štai žiema kokį
giedrų vakarą be jokios nykumos,bet
su žvalumu paryškindavo ,žvaigždėtą vakarą šį tele-bokštą,kuris
kaip atšvaitas žibėdavo su raudonomis
lempomis pakibęs ore......Štai mano
tu kelionių rato planas.Buvome 2 keliautojai aš ir
mano šuo Dogas Dogužėlis,toliau vadinsim tuos
keleivius Praeitinukais,nuo zodzio "praėję"
"pro"kelionių taškai vietos:1 taškas(Kelionės pradžia)..Vieno
miesto Žalgirių rajono 4 aukšte butas po dešine..2
kambarių) 2 taškas 2 vidurinė
mokykla("praeitinukai"ėjo pro
mokyklos stadioną);..3 taškas Žalgirių mikrorajono
laukai("praeitinukai"ėjo pro
sodus);4 taškas Plentas į Šiaulius kryptis("praeitinukai"kirsdavo šį Plentą);5 taškas Privačių namų rajonas("praeitinukai"eidavo šio rajono
paribiu);6 taškas Medelynas("praeitinukai"kirsdavo
medelyno
kelią);7 taškas Kalvos( čia"praeitinukai","sustodavo") štai aš užsilipdavau rytais ar
vakarais ant tos
kalvos viršaus ir plačiu akiračiu apžvelgdavau žemiau plytinčias apylinkes,pvz
tamsoje tolumoje matydavau tele-bokštą su raudonomis lempomis
ar "dogo"lauką, kurį vadinau tuo
vardu.Pasakiška!...8 taškasPats bokštas,netoli
jo žydų kapinaitės("praeitinukai"aš ir
mano dogas "skersuodavome",t.y.praeidavom pro
bokštą....9 Taškas Slėnis ir
upė (Gražiausias kelionės taškas)(Be
komentarų);..10 Taškas Upės
tiltas ("praeitinukai",čia aš ir
mano dogas"skersuodavome"pro vienintelį miesto
automobilių tiltą);....11 Taškas Katalikų
bažnyčia ir parkas ("praeitinukai","skersuodavome"šią šventovę );12 Taškas Evangelikų
liuteronų
bažnyčia ir parkas ("praeitinukai","skersuodavome"ir šią šventovę)....13 Taškas Ties
senu ir storu
ąžuolu ("praeitinukai","skersuodavome"šį pagonišką-simbolį
medį);14 Taškas Prezidento
gatvė ir
katilinė("praeitinukai","skersuodavome"katilinę);15 Taškas Galutinis
kelionės taškas(Namai Gedimino gatvėje).Taigi
mes šie "praeitinukai"aš ir
mano šuo Dogas Dogužėlis beveik 6
metus turėjome reguliarų kelionės maršrutą kurį jums
pateikiau aš......paprastas provincijos keliautojas
Katilas-tai toks daiktas į kurį yra sumetamas kuras.O mano kūrybinis kuras šiuo atveju bus tik žodžių ir sakinių apie reklamą margai.Reklama-tai kapitalizmo nuodai kuri stiprina jį,o nuodinamieji visi esame mes.Nuodinančiosios reklamos yra apstu musu gyvenime,ją matome ir per televiziją ,girdime ją per radiją.Tačiau ne tai svarbiausia,svarbiausia būtų musu pozicija.O štai mūsų pozicija turėtu būti pakanti reklamai,.reiškia jos per daug nemylėti nei per daug ją girti,t.y būti viduryje.Aš štai sau atradau keletą pamokančių mane teiginių.Pompastiška reklama mane moko kuklumo.Argumentuoju-yra daug paprasčiau kurti paprastesnę reklamą,o brangi matyta reklama mane moko neišlaidumo,argumentuoju,aš taip įvertinu savo finansines galimybes,ir pasirenku prekes kurios yra pagal kišenę...Toliau KATILE: Esė PRAŠVIESIEJIMAS-Šviesa nusklido,kai atsklido tamsa.Yra tamsų jų kelios rūšys, kelios paskirtys ir keletas tamsos apibūdinimų.Žmogaus tamsa kuri be šviesulių kruopelyčių,reiškia jo proto tamsumą.Tamsumose klaidžioja tada pasąmones medžiaga mintys.O ką bekalbėti jei štai toks žmogelis trokšta apmąstyti kažką šviesaus, tačiau protiškasis tamsumas užgožia be gailesčio tokį protą....Tamsa nusklido kai atsklido šviesa.Yra keletas šviesos apibūdinimų.Tokio žmogaus šviesa kurioje maža tamsulių reiškia jo proto šviesumą.Tačiau šviesa idealiai neapšviečia visko,lieka tamsulių prote.Todėl taip ir gyvena ar jaučiasi žmogus,užeina protui tamsumas,tačiau kad ir laikosi šviesumas prote,tamsuliai sugrįžta.Geriausiai prašviesėjimą reikia laikyti,kuo ilgiau nuo to gyvent smagiau. Iš 1995 metu akiračių . Toliau katile POPULIARINIMAS IR PROPAGANDA.Populiarinimas ir propaganda yra labai paplitę veikti žmones įtakų metodai.Populiarinimas ir propaganda būna tiesiogiai vienas nuo kito neatsiejami ir vienas kitą papildantys įtakos būdai,veikiantys žmonių grupes,visuomenę.Populiarinimas ir propaganda yra lyg sinonimai,nes jų reikšmė, mąstai būna labai panašūs.Jomis galima paveikti žmones teigiama ar neigiama linkme.Yra pvz žmonių sukurtoje politinėje situacijoje populiarinimo pagalba,galima politine būklę pakeisti,populiarinant novatoriškas,įdomias idėjas,kurios būtų skirtos veikti į tam tikrą politinę situaciją.Propaganda parareliai atlieka labiau koncentruotą vaidmenį.Politiniuose straipsniuose,disputuose juose masiškai yra išvystomos geros ar blogos propagandos kampanijos.Tokiu atveju propagandą varo ar šalies valdžia ar įtakinga visuomenė.Populiarinimas ir propaganda būna teisinga arba melaginga.Populiarinimo ir propagandos taikymas siekiant labiau neatskleisti tam tikrą politinių grupių siekių būna ypač aktyvi.Nes tariamai savo įvaizdžio populiarintojai iš tikro užsiima savo klastingų politinių tikslų įgyvendinimo.Čia populiarinimas ir propaganda pasitarnauja apdumti ir paveikti visuomenę užimti valdžią O štai reklamoje prekių populiarinimas ir jų savybių propaganda yra paplitę plačiai.Pvz.reklama yra apibrėžiama kaip prekių ar idėjų populiarinimas.O štai leidyboje būna daug propagandos.Visi štai žinome Markso raštus,jie yra skirti totalitarinės priespaudos apologetams,komunistams ir jiems prijaučiantiems.Tuose raštuose yra tiek daug propagandos, kad vargu ar kas daugiau galėtų parašyti.Daiktizmas.Žodis daiktizmas mūsų šnekamojoje kalboje PROVINCIJAUS manymu gali įaugti į mūsų kalbą.Kodėl gi ne?Toliau PROVINCIJAUS manymu būtų tokie daiktizmą apibūdinantys keli apibrėžimai :Daiktizmas yra žmonių prisišliejimas prie materialiųju vertybiu.ŽMOGAUS DAIKTIZMĄ apibūdina materialūs daiktai jam reikalingi ar nebūtini.Būtinieji daiktai tai mūsų gyvenimo atributai,be kurių vartotojai negalėtu įsivaizduoti savo buities ...1994m.
Toliau
katile:eilėdaros vizijos. Vėjas vaikė baltas
snaiges
žiro snaigės, alsavo debesys
prakirtę juodąjį dangų......
Prašau štai nežymutis lietuvos pilietis sukūrė šį ir štai šiuos sekančius variantus
Vėjas vaikė sniego gniūžtes
žiro gniūžtės , alsavo debesys
prakirtę juodąjį dangų.......
ar kitaip štai buvo kaip parašęs
Vėjas vaikė rudenio lapus
lapai žiro,alsavo debesys
prakirtę juodąjį dangų...
Štai provincijus atiduoda savo pagarbą šiam žmogui už tokį paprastą kūrybinį darbą. Tas kūrėjas nenurašė nuo ko nors,bet pats sukūrė šis paprastas provincijos pilietis. Štai Velse taipogi gyvena paprasti Britų provincijos žmonės.Būtų gerai ,kad šių eilių kūrėjas be Kardifo kuriame jau buvo , pamatytų Velso Portmeirioną.Tokia čia štai yra vietovė šiaurinėje Velso dalyje.Jame tame kampelyje yra tokių spalvotų statinių kurios sumąstė pastatyti kilmingas aristokratas.Šie statiniai pastatyti ant kalvų, kurie yra tankiai apsupti galingų medžių.TAI italizuota vietovė ,kaip rašo vienas bukletas "IŠ aukščiau Velsas" britų provincija.....
žiro snaigės, alsavo debesys
prakirtę juodąjį dangų......
Prašau štai nežymutis lietuvos pilietis sukūrė šį ir štai šiuos sekančius variantus
Vėjas vaikė sniego gniūžtes
žiro gniūžtės , alsavo debesys
prakirtę juodąjį dangų.......
ar kitaip štai buvo kaip parašęs
Vėjas vaikė rudenio lapus
lapai žiro,alsavo debesys
prakirtę juodąjį dangų...
Štai provincijus atiduoda savo pagarbą šiam žmogui už tokį paprastą kūrybinį darbą. Tas kūrėjas nenurašė nuo ko nors,bet pats sukūrė šis paprastas provincijos pilietis. Štai Velse taipogi gyvena paprasti Britų provincijos žmonės.Būtų gerai ,kad šių eilių kūrėjas be Kardifo kuriame jau buvo , pamatytų Velso Portmeirioną.Tokia čia štai yra vietovė šiaurinėje Velso dalyje.Jame tame kampelyje yra tokių spalvotų statinių kurios sumąstė pastatyti kilmingas aristokratas.Šie statiniai pastatyti ant kalvų, kurie yra tankiai apsupti galingų medžių.TAI italizuota vietovė ,kaip rašo vienas bukletas "IŠ aukščiau Velsas" britų provincija.....
http://www.paslaugoracija.webs.com
O tos naujos naujos mašinos
Yra visai kas kita jeigu nauja mašina būna pirkėjui labai patrauklia tiek, jog jis skuba atsikratyti savo senąja. Čia ir reklama turi plačių galimybių įtakoti žmonių pasirinkimą pirkti automašiną,kurios reklaminis pranešimas skelbia:" kad tai netikėčiausias automobilis NET milijonieriams".Tad kas gi gali apsirikti rinkdamasis tokį automobilį, jeigu milijonieriai jo nesigėdi...
1994 modeirmode
Pavadinimų ir frazių kolektorius /Facebook group/
Pavadinimų ir frazių kolektorius /Facebook group/
Radau dienoraštyje 1994 metais: Šiandien Spalio 25 diena-bereikšmybių diena kaip ir visos kitos. Ji atrodo nepakankama savo
ilgume ir laiko tarpas toks man mažytis, kad aš nesuspėju įgyvendint
pagrindinį savo sumanymą. Sumanymai- tai žmogaus viso gyvenimo
pagrindas. Be sumanymo neįmanomas manasis egzistavimas. Bet.....
sumanymo įgyvendinimas dažnai užstringa, ir atsiranda laukimo jausmas. Jis kaip ir kito iš nedaugelio individų šiame mieste, yra pag
rindinis dienos įvykis yra laukimas. Sąmonėje vaizdinys ir jo įgyven
dinimo procesas yra nuostabus, bet situacijai iškilus mintis išlekia pro savas dureles į niekur......
Pridėti antraštę |
Симулякры и симуляция» – последняя работа выдающегося философа-постмодерниста, культуролога и социолога Жана Бодрийяра.
АБСОЛЮТНАЯ РЕКЛАМА - НУЛЕВАЯ РЕКЛАМА
То, что мы сейчас наблюдаем, - это
абсорбция всех возможных способов выражения в том способе выражения, которым
является реклама. Все оригинальные формы культуры, все детерминированные
разновидности языка поглощаются ей, потому что она лишена глубины, мимолетна и
тут же забывается. Триумф поверхностной формы, наименьшего общего знаменателя
всех значений, нулевой степени смысла, триумф энтропии над всеми возможными
тропами. Низшая форма энергии знака. Эта форма, невнятная, мгновенная, без
прошлого, без будущего, без шанса на трансформацию, потому является конечной
формой, имеет власть над всеми другими. Все современные виды деятельности
тяготеют к рекламе, и большинство из них исчерпываются в ней. Не обязательно
именно в номинальной рекламе, производимой как таковая, - но в рекламной форме,
упрощенной операционной модели, немного соблазнительной, немного консенсуальной
(в ней смешаны все качества, но в вялой, лишенной силы форме). В более общем
плане, рекламная форма - это та форма, в которой все отдельные смыслы
аннулируются в тот самый момент, когда они получают возможность
транскрибироваться друг в друга, тогда как особенностью "сложных" высказываний,
имеющих форму и смысл (или стиль) является то, что они не могут выражаться друг
через друга, не в большей степени, чем это требуют правила игры. Этот долгий
путь к переводимости и таким образом к полной сочетаемости, которая представляет
собой сочетаемость поверхностной прозрачности всех вещей на свете, путь к
абсолютной рекламе (в отношении которой профессиональная реклама является лишь
еще одной эпизодической формой), можно проследить через перипетии пропаганды.
Реклама и пропаганда приобретают свой полный размах начиная со времен
Октябрьской революции и мирового кризиса 1929 года. Обе являются языком масс,
порожденные массовым производством идей или товаров, поэтому их регистры,
сначала раздельные, тяготеют к постепенному сближению. Пропаганда превращается в
маркетинг и мерчандайзинг стержневых идей, политических деятелей и партий с их
"репутациями" и "брендами". Пропаганда сближается с рекламой в тот момент, когда
она начинает использовать стержневую идею этого общества конкуренции: товар и
марку, с той разницей, что рекламирует не автомобильные модели, а идеологии. Это
сближение определяет природу общества (нашего общества), в котором больше не
существует разницы между экономическим и политическим, ведь в нем повсюду
властвует один и тот же язык, такого общества, в котором политическая экономия,
в буквальном смысле, реализовалась, наконец, в полной мере. То есть растворилась
как специфическая инстанция (как историческая форма социального конфликта),
нашла свое решение, абсорбировалась в языке без противоречий, как во сне, потому
что испытала лишь внешнюю напряженность. Следующий период начинается тогда,
когда сам язык социального, после того как это сделал язык политического,
начинает совпадать с этим гипнотическим и навязчивым языком агитации, когда
социальное начинает рекламировать себя, начинает добиваться широкого признания,
пытаясь навязать свой имидж и бренд. С уровня исторического выбора, каким оно
было, социальное само опустилось на уровень "совместного предприятия", которое
обеспечивает свою всестороннюю рекламу. Только посмотрите, какой прирост
социального пытается создать любая его реклама: werben werben (реклама, реклама)
- настоятельный призыв социального присутствует повсюду на стенах, в теплых и
безжизненных голосах женщин-дикторов, в низких и высоких звуках фонограмм и в
красочных видеоизображениях, которые всюду прокручиваются перед нами. Всюду
сущая социальность, абсолютная социальность, реализованная, наконец, в
абсолютной рекламе - то есть так же полностью аннулированная, галлюцинация
социальности, которая осталась на всех стенах в упрощенной форме требования
социального и на которую немедленно откликается рекламное эхо. Социальное как
сценарий, недоуменной аудиторией которого являемся мы. Таким образом, рекламная
форма навязала себя и развилась за счет всех других разновидностей языка, как
риторика, которая становилась все более нейтральной, более ровной, бесстрастной,
как "асинтаксическая туманность" по выражению Ива Стурдзе, которая окутывает нас
со всех сторон (и устраняет заодно такую дискуссионную проблему "убеждения" и
эффективности: она не предлагает привлечения новых означаемых, она предлагает
упрощенную эквивалентность всех ранее отличительных знаков, блокируя процессы
сигнификации самой эквивалентности). Этим определяются границы нынешней власти
рекламы и условия ее исчезновения, ведь реклама уже не самоцель, потому что
когда она "вошла в привычку", то сразу же вышла из той социально-нравственной
драматургии, какой она была еще двадцать лет назад. Дело не в том, что люди
больше не верят ей или начали воспринимать ее как рутину. Дело в том, что если
до сих пор она завораживала этой силой упрощения всех разновидностей языка, то
эта сила у нее сегодня отобрана другим типом языка, еще более упрощенным, а,
следовательно, более эффективным: языком программирования. Модель, построенная
на использовании эпизода, аудио и видео, та модель, которую предлагает нам
реклама вместе с другими СМИ - модель комбинаторного выравнивания всех
предлагаемых рекламой дискурсов - этот еще до сих пор риторический континуум
звуков, знаков, сигналов, лозунгов, из которого она выстраивает тотальную
окружающую среду, намного опережают, именно в плане симулятивной функции,
магнитные носители и электронный континуум, который возникает в конце этого
столетия. Микропроцессоры, цифровое выражение, кибернетические языки идут
гораздо дальше в том же направлении к абсолютному упрощению процессов, чем это
делала реклама на своем скромном уровне, еще не лишенном воображения и
зрелищности. И именно потому, что эти системы идут дальше, они притягивают
сегодня то очарование, которое когда-то выпадало на долю рекламы. Именно
информация, в том смысле, в котором этот термин употребляется в информатике,
положит конец, собственно, уже кладет конец господству рекламы. Вот что наводит
ужас, вот что восхищает. Рекламная "страсть" переместилась в сторону компьютеров
и компьютерной миниатюризации повседневной жизни. Предвосхищающей иллюстрацией
этой трансформации была папула К. Ф. Дика, этот полупроводниковый рекламный
имплантат, некий передатчик, электронный паразит, который цепляется к телу и от
которого очень трудно избавиться. Но папула лишь переходная форма: хоть это уже
и нечто похожее на введенный в тело протез, но он еще на все лады повторяет
рекламные сообщения. Поэтому это гибрид, а также прообраз психотропных и
информационных систем автоматического управления индивидами, рядом с которым
"психологическая обработка" рекламой выглядит как изысканное приключение.
Наиболее интересным на сегодня аспектом рекламы является ее исчезновение, ее
дисперсия как специфической формы или просто как медиа. Она уже не является (и
была ли когда-нибудь?) средством коммуникации или информации. Или же ее охватило
это специфическое для чрезмерно развитых систем неистовство ежесекундно
добиваться признания, и, следовательно, превращаться в пародию на самих себя.
Если в определенный момент товар был своей собственной рекламой (другой не
было), то сегодня реклама стала своим собственным товаром. Она смешивается сама
с собой (и эротизм, который она себе избрала в качестве формы, является только
показателем аутоэротизма системы, которая занимается лишь тем, что обращается к
себе самой, - откуда и абсурдность видеть в нем "отчуждение" женского тела). Как
медиа, которые стали своим собственным сообщением (вследствие чего отныне
существует спрос на рекламу для нее самой, а значит вопрос о том, "верить" ей
или нет, уже даже не стоит), реклама полностью согласуется с социальным,
историческая необходимость которого оказалась поглощенной просто лишь спросом на
социальное - спросом на функционирование социального как отдельного предприятия,
как комплекса услуг, как образа жизни или выживания (необходимо спасать
социальное так же, как необходимо беречь природу: социальное является нашей
экологической нишей),- тогда как раньше оно в самом своем проекте имело
революционный характер. Все это утрачено: социальное потеряло саму эту
возможность создавать иллюзии, опустившись в регистр предложения и спроса, так
же как работа перешла из категории силы, антагонистической капиталу, в простую
категорию занятости, то есть стала товаром (в определенных случаях редчайшим)
или услугой, такой как другие. Поэтому можно организовать рекламу работы,
радости от найденной работы, так же как можно организовать рекламу социального.
Именно здесь присутствует сегодня истинная реклама: в конструировании
социального, в экзальтации социального во всех его формах, в настойчивом,
упрямом призыве к социальному, потребность в котором остро дает о себе знать.
Фольклорные танцы в метро, бесчисленные кампании по повышению уровня
безопасности, лозунг "Завтра я буду работать" сопровождающийся улыбкой, которая
раньше предназначалась для досуга, - и реклама выборов комиссий по трудовым
спорам: "Я никому не позволю выбирать за меня", - гротескный лозунг, достойный
короля Убю, такой выразительно фальшивый, в поддержку смехотворной свободы,
свободы реализовывать социальное в самом его отрицании. Это не случайно, что
реклама, после того как она долгое время была носителем скрытого ультиматума
экономического типа, по сути, провозглашая и повторяя без усталости: "Я покупаю,
я потребляю, я наслаждаюсь",- повторяется сегодня в других формах: "Я голосую, я
участвую, я присутствую, я проявляю заинтересованность", - зеркало
парадоксального глумления, зеркало индифферентности всякой общественной
значимости. Антипаника: известно, что социальное может раствориться в панической
реакции, неконтролируемой цепной реакции. Но оно может раствориться также в
обратной реакции, цепной реакции инертности, когда каждый микромир достигает
состояния насыщения, саморегулирующийся, информатизированный, изолированный в
своем автоматическом управлении. Реклама является прообразом этого процесса:
первым проявлением непрерывного потока знаков, подобного телетайпной ленте, -
каждый изолирован в своей инертности. Пока еще целый, но уже переполненный.
Сохраняющий форму, но готовый лопнуть по швам. Именно вот в таком мире набирает
силу то, что Вирильо называет эстетикой исчезновения. И тут начинают появляться
фрактальные, расчлененные объекты, фрактальные формы, зоны разломов,
обусловленные перенасыщением, а, следовательно, процессом массового отвержения,
абреакции или оцепенения общества, прозрачного лишь для самого себя. Подобно
знакам в рекламе, мы делимся, становимся невидимыми и неисчислимыми,
полупрозрачными или ризомообразными, чтобы только избежать точки инерции, -
выходим на орбиту, разветвляемся, превращаемся в спутники, в архивный фонд -
линии перекрещиваются и переплетаются: существует лента с записью фонограммы,
лента с записью изображения, так же как в жизни существует лента с записью
работы, лента с записью досуга, лента с записью транспорта и т.д., и все это
завернуто в ленту с записью рекламы. Всюду существует три или четыре линии, и мы
стоим на распутье. Поверхностное насыщение и очарование. Ведь есть еще
очарование. Стоит лишь взглянуть на Лас-Вегас, город абсолютной рекламы
(пятидесятые года – безумное времени для рекламы, и Лас-Вегас еще сохранил шарм
той эпохи, хотя сегодня это и выглядит в стиле ретро, ведь реклама втайне
обречена на то, что на смену ей придет программная логика, которая приведет к
городам совсем другого типа). Когда видишь, как весь Лас-Вегас в сиянии рекламы
поднимается из пустыни на закате и возвращается в пустыню на рассвете,
становится ясно, что реклама - это не то, что оживляет или украшает стены, это
то, что стирает стены, стирает улицы, фасады и остальную архитектуру, стирает
любую основу и любую глубину, и именно это уничтожение, эта резорбция всего, что
есть на поверхности (безразлично, какие знаки циркулируют на ней), погружает нас
в эту впечатляющую, гиперреальную эйфорию, которую мы не променяли бы ни на что
другое и которая представляет собой пустую и завершенную форму соблазна. И тогда
язык подвергается своей копии и вкладывает все наилучшее и все наихудшее в
призрак рациональности, формулой которого является: "Все должны верить этому".
Вот то сообщение, которое нас объединяет. /Ж. Л. Бут. Разрушитель интенсивности/
Итак, реклама, а так же информация, разрушает интенсивность, ускоряет
инертность. Только посмотрите, как все ухищрения смысла и бессмыслицы
повторяются в ней до изнеможения, как все процедуры, все средства языка
коммуникации (функция общения: Вы слышите меня? Вы видите меня? Говорите! -
референциальная функция, даже поэтическая аллюзия, ирония, игра слов,
бессознательное), как все это выставляется напоказ точно так, как секс в
порнографии, то есть без веры в происходящее, с той самой утомленной
непристойностью. Вот почему отныне бесполезно рассматривать рекламу как язык,
ведь в ней имеет место обратное: дублирование языка (равно как и образов),
которому не соответствуют ни лингвистика, ни семиотика, потому что они имеют
дело с действительным функционированием смысла, совершенно не вникая в эту
карикатурную избыточность всех функций языка, в этот выход на огромное поле, на
котором высмеиваются знаки, как говорят, "пущенные в расход", во время их
высмеивания, ради их высмеивания и коллективного созерцания их игры, лишенной
цели, - так же как порнография является гипертрофированной иллюзией секса,
пущенного в расход при его высмеивании, ради его высмеивания, коллективным
созерцанием суетности секса в его барочном исполнении (именно барокко изобрело
это триумфальное высмеивание посредством имитации, фиксируя крах религиозного в
оргазме статуй). На какое время приходится "золотой век" рекламного проекта? На
время экзальтации объекта с помощью видеоряда, экзальтации процесса приобретения
и потребления посредством чрезмерных рекламных расходов? Какой бы ни была
степень подчиненности рекламы капиталу (но этот аспект - вопрос
социально-экономического воздействия рекламы - всегда оставался без решения и
является, в сущности, неразрешимым), она всегда была больше, чем подчиненной
функцией, она была зеркалом, обращенным миру политической экономии и торговли,
она была некоторое время его славным мнимым, воображаемым мира, трещащего по
швам, но расширяющегося. Но мир товара больше таковым не является: это мир
перенасыщения и инволюции. Он одним разом потерял свое триумфальное
воображаемое, и из зеркальной стадии перешел, так сказать, в траурную стадию.
Сцены для товара больше не существует: от нее осталась только непристойная и
пустая форма. И реклама как раз и является иллюстрацией этой формы, насыщенной и
пустой. Именно поэтому у рекламы больше нет территории. Ее регенерируемые формы
больше не имеют какого-либо смысла. Так, например, подземный коммерческий центр
Форум-дез-Аль в Париже - это гигантский рекламный комплекс и операция по
рекламности. Это не реклама конкретного человека или фирмы, и по статусу это ни
настоящий торговый центр, ни архитектурный ансамбль, как и Бобур, не являющийся,
по своей сути, культурным центром: эти странные объекты, эти супергаджеты
демонстрируют лишь то, что наша социальная монументалистика превратилась в
рекламную. И именно такие вещи как Форум лучше всего иллюстрируют то, во что
превратилась реклама, во что превратилось общественное достояние. Товар
похоронен, как и информация, в архивах, как архивы в бункерах, как ракеты с
ядерными зарядами в своих пусковых шахтах. Конец процветанию торговли, отныне
она прячется от солнечного света, отчего становится похожей на человека,
потерявшего свою тень. И Форум-дез-Аль напоминает похоронное бюро - мрачная
роскошь похороненного товара, сквозь которую пробивается черное солнце. Саркофаг
товара. Здесь все отдает склепом, все в мраморе - белом, черном, светло-розовом.
Бункер-кейс в глубине пафосного, матово-черного подземного пространства. Полное
отсутствие жидкости, нет даже чего-то подобного водному занавесу в Парли 2,
создающего, по крайней мере, оптическую иллюзию, - здесь нет даже какого-нибудь
развлекательного сектора, один лишь претенциозный траур царит на сцене.
(Единственная занятная идея комплекса касается как раз человека и его тени,
которая будто движется по вертикальной бетонной плите: гигантское полотно
красивого серого цвета неба, выступающее в качестве фона и обрамления для
оптической иллюзии, эта стена выглядит живой против собственной воли,
контрастируя с семейным склепом высокой моды и готовой одежды, которым является
Форум. Эта тень превосходна, потому что она является контрастной аллюзией на
расположенный ниже мир, который потерял свою тень.) Все, чего можно было бы
пожелать - чтобы публика получила доступ к этому священному месту (вспомните
тяжелый гул вагонов экспресс-метро, проходящего под Форумом), а затем, опасаясь
как бы загрязнение не испортило его безвозвратно, закрыли бы доступ к Форуму,
как к гротам Ласко, и укрыли бы непроницаемым саваном, чтобы сохранить
нетронутым это свидетельство о цивилизации, которая достигла, пройдя стадию
апогея, стадии гипогея товара. Это было бы что-то вроде фрески, которая
воссоздает долгий путь, пройденный от первобытного человека, минуя Маркса и
Эйнштейна, к Доротее Бис... Почему бы не сохранить эту фреску нетленной? Потом
спелеологи обнаружат ее, вместе с культурой, которая решила похоронить себя,
чтобы окончательно избавиться от своей тени, похоронить свои соблазны и свои
фантазии, так, будто они уже были предназначены для иного мира.
GARUOJANČIOS KARALIENĖS KARIETA įrankis GIMP Kildare str. Dublin 2 2005m.
GARUOJANČIOS KARALIENĖS KARIETA įrankis GIMP Kildare str. Dublin 2 2005m.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą